2019-01-09 14:36Pressmeddelande

Sara Brandt blir ny vice vd på Almi Företagspartner

Sara_Brandt, vice vd, AlmiSara_Brandt, vice vd, Almi

Sara Brandt blir ny vice vd på Almi Företagspartner. Hon kommer närmast från en roll som Nordisk VP på Berner Group samt uppdrag som seniorkonsult för Stockholmsmässan.

Sara Brandt är en driven ledare med en gedigen och lång bakgrund från internationella och nordiska B2C- och B2B-företag. Inom B2C har hon en bred erfarenhet från flera branscher och produktkategorier såsom personlig hygien, hushåll, drycker, konsumenthälsa samt byggprodukter. Inom B2B har Sara erfarenhet från eftermarknad för fordon, byggprodukter, kontraktstillverkning och internationell distributörsverksamhet. Sara Brandt har också ett antal styrelseuppdrag, bland annat för Moberg Pharma AB och ClearOn AB och tidigare erfarenhet från styrelseuppdrag i branschföreningar och intresseorganisationer.

• Vi har haft en rekryteringsprocess med många kvalificerade sökande.Nu är vi mycket glada över att Sara Brandt tillträder som vice vd i Almi. Hon är en trygg ledare och har en bred erfarenhet och kompetens som kommer att bli en stor tillgång för koncernen, säger Göran Lundwall, vd och koncernchef Almi.
  • Jag hoppas att Almi ska få användning av min bredd från olika kategorier och branscher, samt mixen av operativa jobb, styrelseuppdrag och konsultuppdrag. Min erfarenhet från bolag med olika ägartyper har gett mig en god insikt i styrningsfrågor. Jag har lett team och bolag i förändring och tillväxt och jag ses både som en teamledare och teamspelare. Min förhoppning är att jag också kan bidra positivt till sammanhållningen och effektiviteten i koncernledningsarbetet, säger Sara Brandt.

För ytterligare information kontakta:

Lars Mårdbrant, kommunikationsdirektör Almi, tel 070-314 34 34.

Almi erbjuder lån och rådgivning till företag som vill utvecklas och växa. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas. Genom Almi Invest investerar vi riskkapital i företag i tidiga skeden med stor tillväxtpotential och en skalbar affärsidé. Almi ägs av staten tillsammans med regionala ägare och finns nära företagen med 50 kontor över hela landet.

Ämnen: Almi

Välkommen till Almis pressrum! Här hittar du pressmeddelanden från Almi Företagspartner AB och Almis regionala bolag. Letar du efter något specifikt kan du enkelt söka på län, bolag eller olika områden i vår verksamhet. Under pressmaterial hittar du högupplösta bilder på vd:ar och affärsområdeschefer i Almi-koncernen. Under kontaktpersoner hittar du media-kontakter för varje region. Här kan ni ta del utav Almi Invests pressrum.