2012-05-04 10:47Pressmeddelande

Ådalens 10-i-topp tillväxtföretag

Härnösands Plastindustri AB med en omsättningsökning på 106 % toppar listan på tillväxtföretag i Ådalen. Ulf Müller, Vd säger om att leda ligan;
- Det känns toppen och är ett kvitto på goda kunder och goda medarbetares insatser, utan dem hade det inte gått.

Ulf fortsätter att förklara vad som speglar omsättningsökningen i verksamheten;
- Dels har vi fått in nya kunder under åren och dels har våra befintliga kunder ökat sin omsättning. Sen har vi investerat i nya maskiner, robotar, vilket gjort att vi kunnat omsätta ännu mer på samma antal personer.

Framtidsutsikterna ser ljusa ut, Ulf tillägger;
- Ja, det ser ännu ljusare ut än vad det gjort hittills, vi sneglar lite på att kunna anställa fler och eventuellt investera i en till robot.

Eva Högdahl, Vd på Almi Företagspartner Mitt AB, berättar om lanseringen av Tillväxtligan i regionen;
- Vi tror på företagens förmåga att växa och det känns fantastiskt att få lyfta fram och synliggöra företag i området som kan inspirera och visa vägen för andra.

Almis Tillväxtliga med de mest snabbväxande företagen i Ådalen
Placering, Företag, Ort, Omsättningsökning
1. Härnösands Plastindustri AB, Härnösand, + 106 %
2. Näsströms Heminredning AB, Härnösand, + 94 %
3. Dennis & Benny Com AB, Sollefteå, + 75 %
4. Nordins Elektriska i Härnösand AB, Härnösand, + 74 %
5. Wallgren Frölander El AB, Sollefteå, + 70 %
6. TRN Värmepumpar El AB, Härnösand, + 65 %
7. Höga Kusten Teknik Resurs AB, Kramfors, + 47 %
8. K Påhlsson Elmontage AB, Härnösand, +36 %
9. Guldsmed Kalling AB, Härnösand, +33 %
10. Dahlboms Bil i Älandsbro AB, Härnösand, + 32 %

Ulf Müller, Vd, Härnösands Plastindustri, tel- 070-679 02 29
Eva Högdahl, Vd, Almi Företagspartner Mitt AB, tel 070-576-77 22

Om Tillväxtligan
Två gånger om året publicerar Almi listan med de 10 mest snabbväxande företagen i länet. Företagen ska ha mellan 5 och 250 anställda och visa ett positivt resultat. I slutet av året utses det mest snabbväxande företaget i länet till vinnare av årets Tillväxtliga. Syftet är att lyfta fram framgångsrika företag som inspiration för andra företag i regionen.

Almi erbjuder lån, riskkapital och rådgivning i företagandets alla faser ¨från idéer till framgångsrika företag. Visionen är att skapa möjligheter för alla bärkraftiga idéer och företag att utvecklas. Det kan gälla en idé om en ny produkt eller tjänst, att starta ett nytt företag eller att utveckla ett befintligt företag. Almi ägs av staten tillsammans medregionala ägare och finns nära kunderna med 40 kontor över hela landet.