2014-09-22 08:59Pressmeddelande

Almi har utsett Årets Mentor i Blekinge 2014

Almi driver sedan 2006 på uppdrag av näringsdepartementet ett framgångsrikt mentorprogram. För att hedra de mentorer som på idéell basis ställer upp och delar med sig av sina kunskaper och sitt nätverk till en företagare utser vi varje år "Årets Mentor" i varje län. Det är adepten själv som får nominera sin mentor och motivera varför just hon eller han skall få utmärkelsen.

Nu är det klart vem som får utmärkelsen Årets Mentor i Blekinge 2014. Det kommer att tillkännages tisdag den 23/9 kl 13.00. Prisutdelningsceremonin sker med Landshövdingen i residenset på Vallgatan 2  i Karlskrona.

Kontaktperson:
Joakim Sandell, 0455-33 51 20

Almis vision är att skapa möjligheter för alla bärkraftiga idéer och företag att utvecklas. Med rådgivning, lån, riskkapital och inkubation möter vi kunderna i företagandets alla faser - från idéer till framgångsrika företag. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas.