2020-10-16 06:00Pressmeddelande

Almi Kronoberg växlar upp – flyttar till nya lokaler i World Trade Center

Mats Lundmark, vd Almi Kronoberg, och Jenny Rungegård, affärsområdeschef Castellum.Mats Lundmark, vd Almi Kronoberg, och Jenny Rungegård, affärsområdeschef Castellum.

Från den 1 december kan länets företag möta Almi Kronobergs rådgivare i nya lokaler i World Trade Center i Växjö. - Det ger oss en bra möjlighet att modernisera vårt sätt att arbeta, men viktiga fördelar blir givetvis också trivsel och motivation, säger Mats Lundmark, vd på Almi Företagspartner Kronoberg AB.

Nu står det klart att Almi Kronoberg flyttar in i nya lokaler i World Trade Center i Växjö den 1 december.

- Det känns verkligen spännande att komma till nya och betydligt mer ändamålsenliga lokaler. Det ger oss en bra möjlighet att modernisera vårt sätt att arbeta, men viktiga fördelar blir givetvis också trivsel och motivation, säger Mats Lundmark, VD på Almi Företagspartner Kronoberg AB.

World Trade Center erbjuder moderna kontorslokaler i centrala Växjö, ett stenkast från centralstationen. Byggnaden ägs och förvaltas av Castellum.

- Vi är mycket glada över att få Almi som hyresgäst! De passar väl in i World Trade Center och jag tror att de kommer att få ett givande utbyte med övriga företag i huset, säger Jenny Rungegård, Affärsområdeschef Castellum Växjö.

Den nya adressen blir:

World Trade Center

Södra Järnvägsgatan 4a

352 29 Växjö

För ytterligare information kontakta:

Mats Lundmark, vd Almi Kronoberg, tel. 0470-70 74 08.

Almi investerar i framtida tillväxt. Vi erbjuder lån och affärsutveckling till företag som vill utvecklas och växa. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas. Genom Almi Invest investerar vi riskkapital i företag i tidiga skeden med stor tillväxtpotential. Almi ägs av staten tillsammans med regionala ägare och finns nära företagen med 40 kontor över hela landet.

Mats Lundmark
Vd, Almi Kronoberg