2009-01-30 09:12Pressmeddelande

ALMI öppnar kontor i Sundsvall

Sedan årsskiftet bemannar sju ALMI-medarbetare ett nytt kontor på Metropol i Sundsvall. - Vi har en stor andel av våra kunder i Sundsvallsområdet och kontoret gör det enklare för dem att komma i kontakt med oss. Det är den främsta anledningen till att vi etablerar oss i Sundsvall, säger VD Lars Andersson.
ALMI Företagspartner Mitt AB bildades för knappt ett år sedan genom en sammanslagning av de bägge ALMI-bolagen i Jämtland och Västernorrland. Sedan drygt ett år tillbaka har ALMI haft tillgång till ett rum på Metropol, men nu tar man alltså steget fullt ut och etablerar ett bemannat kontor. - Innovatörer och företagare som besöker oss i Sundsvall kan exempelvis få rådgivning kring sin affärs- eller produktidé, hjälp att hitta rätt finansiering eller råd inför en utlandssatsning, säger Lars Andersson.
Även i Härnösand har det skett förändringar. ALMI har flyttat till Nybrogatan 13 och delar sedan januari i år lokaler med kommunens utvecklingsenhet och riskkapitalbolaget SamInvest. - Inom kort flyttar de första incubatorföretagen in på våningen ovanför oss. Därigenom bildas ett riktigt företagens hus i Härnösand, menar Lars Andersson.
ALMI har förutom kontoren i Sundsvall och Härnösand ett mindre kontor i Örnsköldsvik samt ett kontor i Östersund. Sammanlagt arbetar cirka 40 personer i bolaget.
För mer information kontakta VD Lars Andersson, tfn 0611-55 78 21. Bifogat foto får användas för fri publicering. Fotograf: Tina Stafrén.