2019-02-20 08:05Pressmeddelande

Årets vassa investerarpanel på Almi Pitch Event

Investerarpanelen: Anna Bråkenhielm, Lisa Lindström, Hellen Wohlin Lidgard, David Sonnek, Finn Persson, Tarja zu Dem Berge, Hans Victor.Investerarpanelen: Anna Bråkenhielm, Lisa Lindström, Hellen Wohlin Lidgard, David Sonnek, Finn Persson, Tarja zu Dem Berge, Hans Victor.

Almi Företagspartner och Almi Invest arrangerar för nionde året i rad Almi Pitch Event under Åre Business Forum 27- 29 mars 2019. Av ett 60-tal nominerade startups har tio högintressanta bolag kvalat in att möta investerarpanelen och deltagarna på Åre Business Forum.

Vinnaren får 100 000 kr till utveckling av sitt bolag. Vilka tre bolag som går till final beslutas av en erfaren investerarpanel. Publiken röstar live på plats och väljer slutligen vilket av de tre finalbolagen som vinner Almi Pitch 2019.

Vi har glädjen att presentera årets investerarpanel:
  • Lisa Lindström, vd Doberman och Doberman Forward. Lisa är framgångsrik vd för designbyrån Doberman som även driver Doberman Forward som investerar i tidiga bolag med ett passionerat team, en innovativ teknik och en spännande affärsmodell.
  • David Sonnek, vd Industrifonden. Med 4,5 miljarder på fickan och 18 års erfarenhet från SEB Venture och tidiga investeringar är David en av Sveriges mest erfarna investerare.
  • Tarja zu dem Berge, Fond Manager Almi Invest. Tarja har 15 års erfarenhet av investering i tidiga teknik- och industribolag. Almi Invest är Sveriges mest aktiva investerare och förvaltar 3 miljarder. De bästa innehaven har förvärvats av bland annat Google, Microsoft och Apple.
  • Hans Victor, Co-founder Victor & Victor. Hans har en bakgrund som grundare av företag som IEC in Sports och Kamera Interactive. Har senaste 10 åren verkat som aktiv affärsängel och investerat i en rad spännande bolag som bland annat Sportamore, Vetzoo, Firstvet och VeraJohn.
  • Anna Bråkenhielm, Entreprenör och investerare. Anna har en gedigen bakgrund inom den svenska och internationella tv-branschen. Grundare till Passion for Business och en framgångsrik entreprenör som ständigt bryter ny mark.
  • Finn Persson, Partner Spintop Venture. Finn är en tekniknörd med 15 års erfarenhet av framgångsrika investeringar i tidiga teknikbolag.
  • Hellen Wohlin Lidgard, Styrelseproffs och investerare. Hellen har en bakgrund som entreprenör och byggde bolaget Pointer från start till en omsättning på 100 mkr då hon sålde bolaget till Bisnode. Hellen har en gedigen erfarenhet av att utveckla och investera i snabbväxande bolag.

Program och mer information om Åre Business Forum hittar ni här. Klicka här för att komma direkt till anmälan.

Åre Business Forum är en arena med många spännande möten i en fantastisk miljö på Copperhill Mountain Lodge i Åre. Det är Nordens motsvarighet till World Economic Forum i Davos och här möts de främsta entreprenörerna och de mest aktuella bolagen med fokus på affärer, investeringar och nya kontakter. På plats finns ägare, koncernledningar, viktiga nationella aktörer, de bästa tillväxtbolagen i Norden samt några av våra främsta politiker.