2013-10-16 10:38Pressmeddelande

Elisabeth Landby från Gällivare får Almis och landstingets Näringslivspris 2013

I samband med landstingsfullmäktiges höstmöte 16 oktober utdelas Almi Företagspartner Nords och Norrbottens läns landstings gemensamma Näringslivspris för 2013 i Norrbotten till Elisabeth Landby på Sole Adventure & Event AB. Syftet med det gemensamma priset på 50 000 kr är att synliggöra framgångsrika företagare och därigenom stimulera näringslivsutvecklingen i länet.

Motivering

Elisabeth Landby är grundare och ägare av Sole Adventure & Event AB i Gällivare. Bolaget erbjuder events där de tar helhetsansvar för genomförandet. Framgången bygger på att överträffa kundens förväntningar och kvalitetssäkring av uppdragen. Det finns en ambition att växa och tillväxten ska ske med hög kvalitet och personligt engagemang.

Företaget präglas av en kreativ miljö och prestigelös ledarstil där de anställda arbetar med stor frihet under eget ansvar. Elisabeth menar att en viktig del i hennes roll som ledare är att ständigt utveckla sina medarbetare för att nå framgång på marknaden.

Elisabeth har ett stort intresse för samhälls- och näringslivsfrågor. Hon har tillsammans med andra företag på orten breddat sin verksamhet genom sitt engagemang i Attraktiva Bostäder som har resulterat i 30 nya lägenheter i Gällivare. Hon har också tilldelats utmärkelsen Årets kvinnliga företagare i Gällivare 2010.

Elisabeth Landby är en god förebild för andra i vårt län som vill starta och utveckla företag. Därför erhåller hon Almi Företagspartner Nords och landstingets gemensamma Näringslivspris 2013 för sitt framgångsrika företagande.

Kontakt:

Almi Företagspartner Nord:  VD Niklas Jonsson 070-535 13 75 eller Hans Å Strandberg, 070-586 79 33

Norrbottens läns landsting: Näringslivsstrateg Johan Sjökvist 070-612 25 22

Almis vision är att skapa möjligheter för alla bärkraftiga idéer och företag att utvecklas. Med rådgivning, lån, riskkapital och inkubation möter vi kunderna i företagandets alla faser - från idéer till framgångsrika företag. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas.