2012-11-13 17:05Pressmeddelande

Här är Årets Mentor i Västsverige

Leif Alvarsson från Skövde har utsetts till Årets Mentor i Västsverige. Nu på eftermiddagen fick han priset i samband med Mentorgalan 2012, i landshövdingens residens i Göteborg.

Det är alltså Leif Alvarsson som äger internetaccessföretaget IP1 i Skövde som har utsetts till Årets Mentor. Priset delas ut av landshövding Lars Bäckström.

Utvecklas på rätt sätt

Sara Wallin är vd på Almi Företagaspartner Väst. Hon tycker att den roll mentorer kan spela är viktigt för samhället.

- Vi pratar mycket om att företag ska startas. Men det är viktigt att de utvecklas på rätt sätt. Mentorer kan hjälpa till med det. De har erfarenhet och kan leda sina adepter sätt, säger hon.

- Ofta är man ensam när man startar och driver ett företag. Att ha någon som har gjort det här förut att bolla med är väldigt värdefullt.

Mentorer uppmärksammas

Under tisdagskvällen är det dags för Mentorgalan 2012 på landshövding Lars Bäckströms residens i Göteborg. Mentorer från hela Västra Götaland samlas då för att mingla.

- Denna kväll är väldigt speciell, ett stort symbolvärde i att få ge något tillbaka till våra mentorer som ställer upp helt idéellt för oss på ALMI  och för våra adepter, säger Carin Ramneskär ansvarig  för årets mentorgala och ALMIs mentorprogram  i Göteborg som tillsammans med Goran Rajkovic på Nyföretagarcentrum Göteborg genomför nätverksträffar mm i programmet.

Leif Alvarsson, Årets Mentor, 0733-52 23 23

Sara Wallin, vd, Almi Företagspartner Väst, 0706-37 43 00

Carin Ramneskär, mentorprogramansvarig, Almi Företagspartner Väst,
031-779 79 07

ALMI Företagspartner har som mål att fler innovativa idéer kommersialiseras framgångsrikt, att fler livskraftiga företag startas och utvecklas och att fler företag ökar sin konkurrenskraft och tillväxt. Vi erbjuder finansiering och rådgivning.

Från våra kontor i Borås, Göteborg, Skövde och Trollhättan arbetar vi över hela länet och vi är väl bekanta med förutsättningarna i hela Västra Götaland.