2012-12-03 22:49Pressmeddelande

Hård konkurrens i Tillväxtligan

Malmfälten i Norr AB är det mest snabbväxande företaget i länet. Företaget toppar Tillväxtligan 2012 med en omsättningsökning på över 450 procent. Malmfälten i Norr AB erbjuder kvalificerade produkter och tjänster för att hjälpa kunder inom gruvindustrin att lösa problem, såsom egenutvecklade bergbultar samt utrustning som undersöker om berget är tillräckligt säkrat mot sprickbildning i gruvor och tunnlar.

Det finns många snabbväxande företag i länet och konkurrensen är hård om förstaplatsen. Så här ser hela listan ut.

Almis Tillväxtliga

Placering Företag Ort Omsättningsökning
1 Malmfälten i Norr AB Luleå >450 procent
2 S-pipe Sverige AB Luleå >400 procent
3 Frostab AB Arvidsjaur >175 procent
4 Härdteknik i Piteå AB Öjebyn >175 procent
5 Styrud Arctic AB Kiruna >150 procent
6 Maskinentreprenad i Pajala AB Pajala >150 procent
7 Bygg & Mast, B&M AB Piteå >150 procent
8 Oh My Interactive AB Piteå >125 procent
9 BTC Markentreprenad AB Luleå >125 procent
10 Assistansteamet Erik Hegglund AB Boden >125 procent

Mer information: Hans Å. Strandberg, Almi Företagspartner Nord, tel 0920-379 33.

Om Tillväxtligan: Två gånger om året publicerar Almi listan med de 10 snabbast växande företagen i länet. Tillväxten mäts som omsättningsökningen för de två senaste åren, baserat på offentlig information från UC Select. Företagen ska ha mellan 5 och 250 anställda och visa ett positivt resultat. I slutet av året utses det mest snabbväxande företaget i länet till vinnare av årets Tillväxtliga. Syftet är att lyfta fram framgångsrika företag som inspiration för andra företag i regionen.

Almis vision är att skapa möjligheter för alla bärkraftiga idéer och företag att utvecklas. Med rådgivning, lån, riskkapital och inkubation möter vi kunderna i företagandets alla faser - från idéer till framgångsrika företag. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas.