2007-05-24 09:20Pressmeddelande

Innovationsdag i Sollefteå drar fullt hus

Idag anordnar ALMI Företagspartner ”Innovationsdag 2007” på Textilarkivet i Sollefteå. Ett 60-tal kreativa människor från Västernorrland, Jämtland och Västerbotten träffas för att byta erfarenheter och inspirera varandra.

- Intresset var ännu större men vi kunde inte ta emot fler anmälningar av utrymmesskäl, säger Lars Malmbom, företagsutvecklare på ALMI
Företagspartner Västernorrland AB.

Deltagarna får bland annat lyssna till möjlighetscochen Nina Parment, innovatören bakom elhybriden Elforest, Lennart Lundström samt läraren och uppfinnaren Yvonne Dahlqvist.

- Det är ett fortsatt högt tryck på innovationer från vår region. Vi tar emot ärenden från både företag och privatpersoner och trenden går mot allt fler idéer inom tjänstesektorn, säger Lars Malmbom.

Representanter från media är välkomna att delta under dagen.

Tid: 24 maj, kl 09.30-15.30
Plats: Textiklarkivet i Sollefteå

P R O G R A M
09:30-10:00 Samling med kaffe + smörgås
10:00-10:15 Inledning - Karolina Rosdahl, ALMI Företagspartner
Västernorrland AB
10:15-12:00 Från idé till marknad - Hur skapas ett kreativt klimat? Nina
Parment,
12:00-12:45 Lunch - buffé
12:45-14:00 Elforest - Den prisbelönta elhybriden. Lennart Lundström,
Gramma - Spelet som får eleverna att längta till grammatiklektionerna.
Yvonne Dahlqvist
14:00-14:45 Innovationsmingel med kaffe + kaka
15:00-15:30 Paneldebatt - Från idé till marknad innovationspanel: Yvonne
Dahlberg lärare och innovatör, Urban Johansson patentkonsult, Lennart
Lundström skogsägare och innovatör, Lars Malmbom innovtionsrådgivare och
Nina Parment möjlighetscoach.

Kontakta Lars Malmbom, ALMI, tel 070-308 28 82 eller Karolina Rosdahl, ALMI, tel 070-336 06 13 för mer information.