2014-06-09 08:00Pressmeddelande

Inspirationskonferens för kvinnor med utländsk bakgrund som vågar vara egna!

Almi Företagspartner Stockholm Sörmland och Länsstyrelsen i Stockholms län bjuder in till en heldagskonferens på Nalen med intressanta föreläsningar och givande möten.

Konferensen är ett samarrangemang mellan Almi Företagspartner Stockholm Sörmland och Länsstyrelsen i Stockholms län och anordnas under IK-investera i invandrarkvinnor projektet. Näringsdepartementet har tilldelat Almi ett fyrårigt uppdrag som går ut på att få fler kvinnor med utländsk bakgrund att starta och utveckla företag i Sverige.

Föreläsare:

Alexandra Pascalidou
Född i Rumänien, invandrad från Grekland och uppvuxen i mångkulturella stockholmsför-orten Rinkeby. Mediapersonligheten Alexandra Pascalidou vet hur man förvaltar sitt multikulturella kapital för att lyckas.

Gisele Mwepu
Gisele Mwepu är född och uppvuxen i Kongo, kom till Sverige i mitten på 90-talet. Efter att ha tagit sig igenom SFI och Högskola är hon idag VD för Soft Solutions AB och en av Veckans Affärer supertalanger 2012.

Konferensen är kostnadsfri

Datum: 10 juni
Tid: 09.30-16.00
Plats: Nalen, Regeringsgatan 74
Lokal: Harlem

För mer information kontakta:
Scarlett Roa Brynildsen
scarlett.roa@almi.se

Almis vision är att skapa möjligheter för alla bärkraftiga idéer och företag att utvecklas. Med rådgivning, lån, riskkapital och inkubation möter vi kunderna i företagandets alla faser - från idéer till framgångsrika företag. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas.