2015-11-04 17:03Pressmeddelande

Joakim Lundgren Årets Mentor i Västra Götaland

Prisutdelningen skedde idag, 4 november, på Clarion Post Hotel. Joakim Lundgren får utmärkelsen i kategorin befintliga företag.

– Utan Joakim Lundgren hade jag fortfarande kämpat med lönsamhetsproblem, säger Joakim Lundgrens adept Daniel Siitam, som driver grosshandelsföretaget Dentalringen.

– En mentor kan bli avgörande om en företagare lyckas och kan få sitt företag att växa och överleva, säger Linda Dorthé Lundberg mentoransvarig på Almi Väst, som utser Årets Mentor i Västra Götaland.

I och med priset är Joakim Lundgren också är också nominerad till utmärkelsen Årets Mentor i Sverige den 6 november, i samband med mässan Eget Företag i Älvsjö.

Värdefull i strategiska frågor
Joakim Lundgren verkar i det egna konsultbolaget JLM Consulting. Juryns motivering lyder:

"Årets mentor har varit mycket värdefull i strategiska frågor, inte minst för att öka lönsamheten. Mentorn har generöst delat med sig av tankar och idéer, varit engagerad och tydlig. Med hjälp av sin mentor har adepten ändrat inriktning så alla affärer som görs numera är lönsamma och han bedömer att omsättningen kommer att öka med 10 procent nästa år och vinsten med ca 800 procent.”

Linda Dorthé Lundberg, Almi Väst, mobil 076-803 95 30
Joakim Lundgren, Årets mentor, mobil 070-557 79 66

Almis vision är att skapa möjligheter för alla bärkraftiga idéer och företag att utvecklas. Med rådgivning, lån, riskkapital och inkubation möter vi kunderna i företagandets alla faser - från idéer till framgångsrika företag. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas.