2016-10-21 10:20Pressmeddelande

Media är välkommen till: Digitalakademin i Gävle

null

Digitalisering är ett ord som förekommer överallt, eftersom man ser det som den viktigaste frågan av alla för att svenska företag ska tå sig i en framtida konkurrens. Även företag i Gävleborg behöver använda digitala kanaler för att nå en större marknad. För att lära sig hur de gör det har de möjlighet att gå Digitalakademin, en kostnadsfri utbildning om fyra halvdagar som är öppen för alla företag. Digitalakademin har arrangerats i hela Sverige och är nu i Gävle.
Vi startar med en kickoff där vi får inspiration från företag som använder digitala kanaler för att nå en bredare målgrupp och vi får också höra från representanter från offentligheten om varför de tycker att det är viktigt.
Välkommen till:
Plats: Elite Hotel, Kyrkogatan 28, Gävle
Tid: onsdag 26 oktober, kl.15-17
Presskontakt: Lina Renberg, lina.renberg@almi.se eller 072-508 88 65

Om ni vill vara med på utbildningstillfällen så går det mycket bra, ta gärna kontakt så ordnar vi det!
Fakta Digitalakademin:
- Digitalisering och digital marknadsföring är och kommer att vara avgörande för konkurrenskraften, därför behöver många företag lära sig mer om detta. Det är bakgrunden till att Digitalakademin startats.
- Utbildningarna är öppna för alla företag, man anmäler sitt deltagande på digitalakademin.se
- Det är fyra utbildningstillfällen om en halv dag per tillfälle och en inledands med en Kick-off.
- Digitalakademin arrangeras av Almi och Google i samarbete.

Almi erbjuder lån, riskkapital och rådgivning i företagandets alla faser – från idéer till framgångsrika företag. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas. Almi ägs av staten tillsammans med regionala ägare och finns nära företagen med 40 kontor över hela landet.