2016-06-23 09:00Pressmeddelande

Ny VD till Almi Stockholm Sörmland

Under hösten tillträder Carl-Henrik Koit som ny VD för Almi Företagspartner Stockholm Sörmland. Han är idag VD för Almi Kalmar län.

– Jag är mycket stolt över den här möjligheten, säger Carl-Henrik Koit.

Med erfarenheter som VD för både Almi Kalmar län och tidigare Almi Uppsala är Carl-Henrik Koit väl förberedd för uppdraget som VD för Stockholm Sörmland. Han har tidigare varit chef för Exportrådet (Business Sweden) i Estland, VD för ett mindre riskkapitalbolag (Iteksa Venture AB), koncernchef för Borås Wäfveri, rådgivare och kontorschef inom SEB-koncernen.

– Jag är glad över förtroendet som jag nu har fått, att få vara med och utveckla Almi Stockholm Sörmland ytterligare. Tillsammans med duktiga medarbetare ska vi bygga ett Almi som gör ännu större skillnad för kunderna och deras potential, säger Carl-Henrik Koit.

Almi Stockholm Sörmlands styrelseordförande, Birgitta Johansson-Hedberg, är mycket positiv till rekryteringen.

– Carl-Henriks dokumenterade erfarenheter, både i och utanför Almi-koncernen, ser vi som en stark tillgång för oss. Jag är övertygad om att Stockholm Sörmland, det största regionala Almi-bolaget, kommer att fortsätta att utvecklas positivt tillsammans med honom, säger Birgitta Johansson-Hedberg.

Carl-Henrik tillträder som VD under hösten 2016.

– Almi är ett starkt varumärke, men vi kan bli ännu bättre på att vara i sammanhang där vi kan göra ännu mera nytta för våra kunder, säger Carl-Henrik Koit.

För mer information:

Birgitta Johansson-Hedberg, Styrelseordförande Almi Företagspartner Stockholm Sörmland AB

birgittajh@telia.com

Maya Estelle, Kommunikationsansvarig Almi Företagspartner Stockholm Sörmland AB

maya.estelle@almi.se

Almis vision är att skapa möjligheter för alla bärkraftiga idéer och företag att utvecklas. Med rådgivning, lån, riskkapital och inkubation möter vi kunderna i företagandets alla faser - från idéer till framgångsrika företag. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas.