2013-08-30 09:21Pressmeddelande

Patrik Halbig utsedd till Årets Mentor för befintliga företag i Värmland

null

Till Årets Mentor i kategorin befintliga företag i Värmland har utsetts Patrik Halbig, ägare till företaget ESSKA.se. Företaget ligger i Arvika och är en webbfackhandel för industri och hantverkare i Norden. Han har föreslagits av adepten Carin Hansdotter Bladh, professionell coach som skriver böcker och erbjuder utbildning inom coaching. Hon driver företaget CarinCoach AB i Karlstad och är mycket nöjd med det samarbete hon haft med Patrik.

Matchningen mentor-adept viktig
Framför allt hade hon behov av att utveckla sälj- och marknadssidan och i Patrik fick hon ett riktigt proffs. Hon har landat säljtänket och kommer i framtiden att jobba mycket mer via Internet. Båda två tycker att matchningen varit suveränt bra och att båda haft nytta av varandra. Patrik deltog själv som adept för några år sedan så han vet hur viktigt det är att ställa de rätta frågorna och att adepten själv kommer fram till svaren. Under det här året har Patrik även haft ytterligare en adept nämligen Peter Carlsson, Däck Carlsson i Skåre.

Motivering
"Patrik finns där för min skull på sitt raka och otvungna vis. Han ger mig generöst med utrymme, lyssnar och är rak. Han utgår från verkligheten och är genuint intresserad av att hjälpa mig vidare. Patrik är bäst", säger Carin Hansdotter Bladh i sin nominering. Patrik nomineras nu till den nationella utmärkelsen Årets Mentor.

En mentor är ett viktigt komplement till rådgivning
Utmärkelsen delas ut av Almi Företagspartner, som på uppdrag av Näringsdepartementet driver programmet för mentorskap.
Programmet innebär en förstärkning och ett komplement till den rådgivning som Almi redan ger. Programmet pågår under ett år och gör det lättare att snabbare nå lönsamhet och framgång.

För ytterligare information:

Louise Larsson, ansvarig för mentorprogrammet, tel 0708-14 93 68

Almis vision är att skapa möjligheter för alla bärkraftiga idéer och företag att utvecklas. Med rådgivning, lån, riskkapital och inkubation möter vi kunderna i företagandets alla faser - från idéer till framgångsrika företag. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas.