2020-09-23 05:01Pressmeddelande

Pressinbjudan – Gävleborgs SKAPA-priser 2020 delas ut

PRESSINBJUDAN

Länets bästa innovationer avslöjas!

Välkommen att närvara på prisutdelningen av det regionala SKAPA-priset på Gävle konserthus idag 28 september då länets bästa innovationer avslöjas.

Vi läser motiveringarna och delar ut prischeckar på 10 000 kronor till vinnarna. Länets vinnare kommer att representera Gävleborg i den stora digitala finalen.

Var: Gävle konserthus
När: Måndag den 28 september
Tid: 14:00-15:30

Det finns möjlighet att genomföra intervjuer med vinnarna på plats. Vänligen meddela om du avser att närvara till

SKAPA är en stiftelse som bildades till minne av Alfred Nobel 1985 och som delade ut sitt första pris 1986. Varje år delar utser stiftelsen ut två priser; SKAPA-priset på 550 000 kr och SKAPA-priset för unga innovatörer på 250 000 kr. Tävlingen är Sveriges största innovationstävling.

Lina Renberg
Affärschef, Almi GävleDala