2013-05-03 15:45Pressmeddelande

Regionala företagare låter sig inspireras av design

Måndagen den 6 maj, samlas västerbottniska entreprenörer för att få grepp om vad design som strategiskt affärsutvecklingsverktyg innebär. Design Västerbotten bjuder i samarbete med Företagarna Västerbotten in till en eftermiddag i designens och företagandets tecken. Genom praktiska exempel visar företagare och designer att det kan löna sig att anpassa sina erbjudanden efter användaren. Designhögskolans rektor Anna Valtonen finns på plats för att tala om högskolans roll i att göra Umeå till en omtyckt prick på världskartan. Under dagen bjuds deltagarna även på överraskande musikunderhållning!

Tid och plats

Måndagen den 6 maj kl 13-16, Rex festsalar, Umeå

13.00 Kaffe & mingel

13.15 Marielle Lindberg, Design Västerbotten, inleder tillsammans med Anna Isaksson, Företagarna Västerbotten

13.30 ”Kii – Full fart framåt”, Frida Stighäll (Kii)

14.20 Paus med kaffe & fikabröd

14.45 ”Kundinsikt och tjänstedesign med kunder som Systembolaget och Försäkringskassan”, Stina Engström (Transformator design)

15.30 ”Designhögskolan i Umeå – en eftertraktad plats för såväl studenter som lärare och företagare”, Anna Valtonen (UID)

ca 16.00 Avrundning av dagen

För mer information kontakta:

Marielle Lindberg,
koordinator/kommunikatör Design Västerbotten

marielle.lindberg@almi.se
070-3717103

Design Västerbotten erbjuder aktiviteter som ger företag möjlighet att stärka varumärket och skapa ett unikt erbjudande. Design är ett strategiskt affärsutvecklingsverktyg som utgår ifrån kundens behov och leder till en stärkt helhetsupplevelse, internationell konkurrenskraft och ökad lönsamhet. Almi Nord driver projektet Design Västerbotten i syfte att utveckla och förstärka näringslivet i Västerbottens län.

Almis vision är att skapa möjligheter för alla bärkraftiga idéer och företag att utvecklas. Med rådgivning, lån, riskkapital och inkubation möter vi kunderna i företagandets alla faser - från idéer till framgångsrika företag. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas.