2019-09-04 08:07Pressmeddelande

SKAPA-förebild till minne av Leffe Smith

SKAPA Innovationspris till minne av uppfinnaren Alfred Nobel

Stiftelsen SKAPA som delar ut Sveriges största innovationspris, SKAPA-priset inbjuder till att nominera till sitt nytillkomna pris ”SKAPA-förebild till minne av Leffe Smith”. Det nya priset är på 100 000 kronor och nomineringstiden går ut 15 september.

Vinnaren får 100 000 kronor

Stiftelsen SKAPA som sedan 1985 lyft fram, uppmärksammat och belönat innovatörer och uppfinnare och därmed främjat svensk innovationsförmåga har nu utökat sin SKAPA-prisportfölj och lanserar ett nytt pris, SKAPA-förebild till minne av Leffe Smith, ett pris som delas ut till minne av utvecklaren Leffe Smith. Priset tilldelas en person vars insats varit avgörande för ett projekt som nått kommersiell framgång, men som inte är entreprenören. En person vars driv, kunskap och prestigelösa arbetsmoral varit essentiell för projektets framgång. Syftet är att prisa hjältarna bakom kulissen. Personer utan vars outtröttliga engagemang och driv i en utvecklingsprocess inte hade varit möjlig.

Priset är nationellt och delas ut på SKAPA Innovationsgala den 14 november 2019.

Nomineringen stänger den 15 september!

Ansökningsformuläret ligger på stiftelsens hemsida, www.stiftelsenskapa.se.

För mer information, kontakta:

Bo Hallgren, projektledare, 070-665 04 83, projektledare@skapapriset.se

Bakom Stiftelsen SKAPA står Stockholmsmässan och Svenska Uppfinnareföreningen med stöd av ALMI Företagspartner AB, VINNOVA, Stiftelsen Agne Johanssons Minnesfond och PRV.