2012-11-20 10:45Pressmeddelande

Sundsvalls 10-i-topp tillväxtföretag

Patrik fortsätter att förklara vad som speglar omsättningsökningen i verksamheten;
- Omsättningsökningen speglar huvudsakligen det uppdrag vi har för Metso vilket är något vi prioriterar.

Om den närmaste framtiden berättar Patrik;
- Ja, resultatmässigt ligger vi för innevarande år i närheten av föregående, håller
ställningarna. Omsättningsmässigt får vi det lite tuffare att nå samma omsättningsökning. Vi fortsätter med fokus att leverera ett bra jobb till alla våra kunder, och då framför allt Metso som står för en sådan betydande del av vår verksamhet. Förfrågningar finns från andra håll men vi tar oss an dom med lite försiktighet, det gäller att leverera dom uppdrag vi har bra.

Eva Högdahl, Vd på Almi Företagspartner Mitt AB, berättar om listorna som släpps nu för Tillväxtligan i regionen;
- Vi tror på företagens förmåga att växa och det känns bra att få lyfta fram och synliggöra företag i området som kan inspirera och visa vägen för andra. Under hösten har det kommit många signaler på att det blivit tuffare men extra viktigt att då  glädjas och känna stolthet över vad man åstadkommit. Vi hoppas att en placering i Tillväxtligan ska uppfattas som ett kvitto på att man gör ett bra jobb och att publiceringen ska ge företagen chans till  mer affärer.

Patrik Tjernström, Vd, Tec i Sundsvall AB, tel- 070-257 57 35
Eva Högdahl, Vd, Almi Företagspartner Mitt AB, tel 070-576-77 22

Företagsnamn          FörändrNettooms(%)     Kontaktperson
1. Tec i Sundsvall AB          250 %                                 Patrik Tjernström

2. Lema Åkeri AB                 191 %                                 Martin Karlsson

3. Servicecentralen i Norrland AB   172 %                   David Svensson

4. Fastighetsmäklarna i Sundsvall AB   168 %           Ann-Sofie Lundvall

5. Vin & Matfabriken i Sundsvall AB    159 %               Christer Lundstedt

6. Rylander Bil AB                                   151 %                Lennart Rylander

7. Multiweld AB                                        143 %                Kent Isaksson

8. Flodhästen AB                                    130 %                Murat Bag

9. Benny Hultmans Transport AB        126 %                 Benny Hultman

10. Öhmans Bil i Sundsvall AB             117 %                 Britt Rautio

Om Tillväxtligan
Två gånger om året publicerar Almi listan med de 10 mest snabbväxande företagen ilänet. Företagen ska ha mellan 5 och 250 anställda och visa ett positivt resultat. I slutet av året utses det mest snabbväxande företaget till vinnare av årets Tillväxtliga. Syftet är att lyfta fram framgångsrika företag som inspiration för andra företag i regionen. www.almi.se/tillvaxtligan

Almi erbjuder lån, riskkapital och rådgivning i företagandets alla faser ¨från idéer tillframgångsrika företag. Visionen är att skapa möjligheter för alla bärkraftiga idéer och företag att utvecklas. Det kan gälla en idé om en ny produkt eller tjänst, att starta ett nytt företag eller att utveckla ett befintligt företag. Almi ägs av staten tillsammans med regionala ägare och finns nära kunderna med 40 kontor över hela landet.

Almi erbjuder lån, riskkapital och rådgivning i företagandets alla faser – från idéer till framgångsrika företag. Visionen är att skapa möjligheter för alla bärkraftiga idéer och företag att utvecklas. Det kan gälla en idé om en ny produkt eller tjänst, att starta ett nytt företag eller att utveckla ett befintligt företag. Almi ägs av staten tillsammans medregionala ägare och finns nära kunderna med 40 kontor över hela landet.