2016-12-08 15:28Pressmeddelande

Totalbyggaren i Jämtland AB toppar Tillväxtligan

null

Idag presenterades Jämtlands snabbaste växande företag på ett event som Almi Mitt höll tillsammans med Peak Region Science Park. Syftet med Tillväxtligan är att uppmärksamma duktiga entreprenörer för deras goda arbete men också att lyfta fram framgångsrika företag som inspiration för andra företag. Totalbyggaren i Jämtland AB toppar listan med 169 % i omsättningsökning.

- Det är alltid roligt att få premiera duktiga entreprenörer. Årets lista domineras av bygg och entreprenadbolag vilket speglar den expansiva byggbranschen som vi har i vår region just nu, säger Eva Högdahl vd på Almi Företagspartner Mitt AB.

Under träffen fick Tillväxtligan möta framtidens snabbväxare som arbetar utifrån inkubatorn. Företagen fick nätverka mellan varandra och delade med sig av sina utmaningar.

Här är hela Tillväxtligan för Jämtland 2016:

Plats Företagsnamn Kommun Förändring Nettoomsättning (%)
1 Totalbyggaren i Jämtland AB Östersund 169
2 Sjölinders Riv & Byggtjänst AB Östersund 127
3 Jormvattnets Lego AB Strömsund 123
4 Torulf AB Östersund 94
5 Elteknik L D i Östersund AB Östersund 87
6 Safetyrespect AB Östersund 83
7 Mätservice i Jämtland AB Östersund 81
8 Polarn Innovation AB Östersund 79
9 Frösö Byggnadsplåtslageri AB Östersund 77
10 Bygg Entreprenad i Jämtland AB Krokom

76

Mer information: Eva Högdahl, Vd, Almi Företagspartner Mitt AB, tel 070-576 77 22

Kontaktuppgifter till företagen på Tillväxtligan hittas i bifogad PDF.

Almi erbjuder lån, riskkapital och rådgivning i företagandets alla faser – från idéer till framgångsrika företag. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas. Almi ägs av staten tillsammans med regionala ägare och finns nära företagen med 40 kontor över hela landet.