2007-09-14 09:20Pressmeddelande

Ungt spelföretag prisas av ALMI

Sex killar med ett gemensamt förflutet från Powerhouse i Kramfors är vinnare av ALMIs Företagarpris 2007. Det som började som ett skolprojekt har utvecklats till ett spännande spelföretag som i år fått sitt internationella genombrott.

Atomic Elbow, som företaget heter, lanserade sitt egenutvecklade dataspel Switchball internationellt i juni och har anpassat det för olika spelplattformar.

- Atomic Elbow har lagt världen för sina fötter och visat att ingenting är omöjligt. Företaget besitter åtråvärd kunskap inom ett spännande och växande teknikområde, säger Maria Wallner, företagsutvecklare på ALMI Företagspartner Västernorrland AB, som delade ut priset på årets upplaga av Sundsvall Business Awards.

Killarna startade företaget 2004 och finns numera på Skolhusallén i Sundsvall.

ALMIs Företagarpris delas varje år ut till en företagsledare eller ett företag i Västernorrland som i sin dagliga gärning skapar utveckling och förnyelse - utöver det vanliga – i regionens näringsliv.

Till årets prisutdelning hade ALMI även nominerat sundsvallsföretagen Lab Service AB och CA´s Produkter AB.

Kontakta Lars Andersson, VD, ALMI, tel 0611-55 78 21 eller Maria Wallner, företagsutvecklare, ALMI, tel 0611-55 78 03, för mer information.